Bratislava

Lyssnar på: Bratislava- Beirut

Tjohej allihopa!

I morgon har jag världens största tenta i konsvetenskap.
Vi skulle tydligen ha lärt oss historian kring konsten från 1300-talet fram till 1800-talet på två veckor.
Alla i klassen har panik över det här.
Alltså grejen är den att det har blivit något fel någonstans. Borde det ha blivit.
Den kursen är på heltid, 7.5 poäng. Då ska man läsa den på minst fem veckor har jag hört.
Så skolan har gjort fel.
Men den här skolan gör fel på mycket.
Den är totalt ostrukturerad.
Ska man kanske hoppa av, och leva livet i stället?

Jaja, jag har i alla fall inte läst på.
Så jag kommer kugga i morgon.
Vilket är okej, för mig.
Jag accepterar det.
Nog första gången jag känner så här.
Jag har alltid varit den där som PLUGGAR PLUGGAR PLUGGAR, som ska ha bra betyg, sätter för hög ribba
Prestationsångest.
Har fått höra sen lågstadiet att jag är duktig i skolan osv.
Men tills slut blir det ju för mycket.
Det är många lärare som har fått prata med mig om det där.
Tredje året i gymnasiet mådde jag nog som sämst.
Vilket gick ut över mycket och många, tyvärr.

Men men. Detta kommer bli mitt första IG någonsin.
Ska satsa på omtentan.
Det känns som om jag har gått vidare med mig själv eller vad man ska kalla det.
Känns väldigt bra att jag kan acceptera allt det här.

Jaja.
Jag åker i alla fall ifrån Tranås i morgon.
Kommer befinna mig i Varberg/Falkenberg i en månad.
Ska ha LIA i en månad på Karlsson&Dahl i Varberg.
Ska bli skönt.

Så jag kommer inte vara så aktiv på Internet den närmsta månaden.
Så ni vet.

Nu ska jag packa.
Jag har plockat ut halva garderoben på golvet.
Kom på nu att det blir lite mycket att ha med sig kanske.
Så får nog plocka in hälften.. av hälften.

Ha det så bra, alla.
När jag kommer tillbaka är jag solbränd och smal!
Ni lär inte känna igen mig
Haha!

:*


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0