Jubilee

Sitter och lyssnar på den enda låten jag har med Granada- Jubilee. Himla fin.

Igårkväll blev det strömavbrott här. Inte kul alls. Brukar inte reagera så som jag gjorde. Men jag har aldrig varit själv när det har varit strömavbrott :( Jaja, jag lever. haha

Idag ringde mamma och väckte mig så att jag skulle komma upp i tid.
Klockan tolv var jag ute i vårsolen. Helt underbart. Man kan ju hoppas att solen gav lite färg. Är så otroligt blek på vintern. Funderar starkt på att köpa sån där brun-utan-sol.. eller nä, skulle nog inte passa mig i färgen. Plus att det är tönt-varning på sådant.
Gick till Pressbyrån och handlade för 300 kronor.
Gick hem, blev varm.

Kom hem.
Satte på mig en sommarklänning och drömde mig bort
Blev kallt, bytte om igen.

Och nu sitter jag och dricker väääärldens starkaste ingefärste. Jag kokade nog ihop allt för länge.

Recept:

Färsk ingefära
Citron eller lime (jag föredrar citron)
och massa vatten

Skala ingefäran.
Dela den lite
Skölj citronen/limen och dela i klyftor
Lägg ner allt i en kastrull med vatten (massa vatten)
Låt koka upp, sedan sänker man till 1:an
och låter puttra i ett antal timmar.
Jag vet dock inte hur länge. Jag lät det stå i fyra timmar ungefär
Och det blev jättestarkt.
Men det är nyttigt och bra.
Bra för förkylning och såndant där.
Glöm inte en en klick honung!!!!!!!

Ha en fin vårdag!!

Kommentarer
Postat av: Rebecca

Vad fasiken handlade u på pressbyrån för 300 kr?
Har ni ingen billigare affär?

2008-02-23 @ 15:21:41
URL: http://www.bexs.se/wp
Postat av: Anonym

hehe vad köpte du? hur reagera du på strömavbrottet lilla duu? vart de alldeles svart?

2008-02-23 @ 20:28:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0